Welcome, Guest. Please login or register.
March 19, 2024, 04:37:00 am

Login with username, password and session length


Members
Stats
  • Total Posts: 772785
  • Total Topics: 66296
  • Online Today: 290
  • Online Ever: 5484
  • (June 18, 2021, 11:15:29 pm)
Users Online
Users: 1
Guests: 231
Total: 232

Bienvenido


Bienvenido a los Foros Comunitarios de POZ, un área de discusión contínua para personas con VIH/SIDA, sus amigos/familiares/personas que los cuidan, y otros a quienes les interese el tema del VIH/SIDA. Haz clic en los enlaces que siguen para visitar nuestros foros, o participa de la conversación al inscribirte en el sector izquierdo de esta página.

To change forums navigation language settings, click here(Members only), Register now

Para cambiar sus preferencias de los foros en español, haz clic aquí(Sólo miembros), Regístrate ahora

Advertencia sobre la privacidad: Ten en cuenta que estos foros están abiertos para todos y que se los puede encontrar haciendo búsquedas en Google u otros buscadores. Si eres VIH positivo y lo revelas en nuestros foros, es lo mismo que decírselo al mundo entero (o al menos al mundo entero en Internet). Si esto te preocupa, no uses un nombre de usuario o una imagen gráfica que pueda identificarte de alguna manera. No autorizamos borrar nada de los que escribas en los foros, por lo tanto piensa antes de hacerlo.

  • La información que los moderadores y miembros comparten en estos foros, está diseñada para complementar, y no para reemplazar la relación entre un individuo y su médico de cabecera.

  • Todos los miembros de estos foros, en consecuencia, no son considerados proveedores médicos con licencia. De lo contrario, los usuarios deben identificarse a sí mismos como tales.

  • Los miembros de los foros siempre deben comportarse con respeto y honestidad. La publicación de guías, incluyendo políticas de suspensiones y prohibiciones han sido establecidas por los moderadores de estos foros. Haga clic aquí para las guías de publicación de “¿Estoy infectado?” Haga clic aquí para leer las guías de publicación relacionadas con todos los otros foros comunitarios de POZ.

  • Solicitamos a todos los miembros de los foros que proporcionen referencias sobre la información relacionada con la salud/médica/científica que brinden, cuando no se trate de una experiencia personal que estén compartiendo. Por favor proporcionen enlaces con direcciones de Internet completas o citas completas de trabajos publicados que no estén disponibles en Internet. Además, todos los miembros de los foros deben publicar información que sea verdadera y correcta de acuerdo con su conocimiento.

  • Los anuncios de productos – incluyendo enlaces, banderas, contenido editorial y estudios clínicos, estudios o participación en encuestas – está estrictamente prohibido por los miembros de los foros a menos que POZ haya asegurado el permiso.

¿Has terminado de leer esta parte? Puedes cerrar esta o cualquier otra ventana en esta página haciendo click en el símbolo de cada ventana.

Author Topic: Duda, debería tomar PreP en mi caso o realizar prueba de VIH?  (Read 3754 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Wilfred

  • Standard
  • Member
  • Posts: 15
Duda, debería tomar PreP en mi caso o realizar prueba de VIH?
« on: October 17, 2021, 06:47:29 am »
Buenas noches, mi situación es la siguiente, ayer tuve relaciones sexuales con una prostituta, en todo momento se utilizó condón, tanto para sexo oral como sexo vaginal, al final saque mi pene y eyacule por fuera, el condón no presento rotura, estaba bien, hoy me surgió la duda si en mi caso sería requerido tomar medicamento PReP o en todo caso realizarme la prueba de VIH después del periodo de ventana, de antemano espero respuesta pronta y les mando un saludo

Offline Wilfred

  • Standard
  • Member
  • Posts: 15
Re: Duda, debería tomar PreP en mi caso o realizar prueba de VIH?
« Reply #1 on: October 17, 2021, 06:52:13 am »
Cabe recalcar que desconozco su estatus, solo se que lleva 4 años laborando ahí

Online Jim Allen

  • Administrator
  • Member
  • Posts: 22,193
  • Threads: @jim16309
    • Social Media: Threads
Re: Duda, debería tomar PreP en mi caso o realizar prueba de VIH?
« Reply #2 on: October 17, 2021, 06:52:59 am »
Estas preocupando innecesario.

Adelante con su vida y como eres sexualmente activo, hágase la prueba para detectar el VIH y las ITS por lo menos una vez al año.

Esto es lo que necesita saber para evitar una infección por VIH:

Use condones para el coito anal o vaginal, de manera correcta y constante, siempre, sin excepciones. Considere comenzar la PrEP como una capa adicional de prevención del VIH en el futuro.

Tenga en cuenta que algunas prácticas sexuales que pueden ser descritas como seguras en términos de VIH podrían representar un riesgo para la transmisión de otras ITS mucho más fáciles de adquirir.

Hágase la prueba regularmente para detectar el VIH y las ITS por lo menos una vez al año y realice pruebas con más frecuencia si ocurre una relación sexual sin protección

Puede encontrar más información sobre Fundamentos del VIH, PEP, TaSP y Transmisión a través de los enlaces en mi firma.

Saludos cordiales

Jim



HIV 101 - Everything you need to know
HIV 101
Read more about Testing here:
HIV Testing
Read about Treatment-as-Prevention (TasP) here:
HIV TasP
You can read about HIV prevention here:
HIV prevention
Read about PEP and PrEP here
PEP and PrEP

My Instagram
Threads

Offline Wilfred

  • Standard
  • Member
  • Posts: 15
Re: Duda, debería tomar PreP en mi caso o realizar prueba de VIH?
« Reply #3 on: October 17, 2021, 06:58:04 am »
Consideras que no es necesario tomar medicamentos preventivos para el VIH? Ni hacerme la.prueba?
PD: Mi encuentro fue un poco brusco, pero el condón estaba en excelentes condiciones, al eyacular no salió el líquido del condón.
Por cierto recién me entero del fallecimiento de Andy Velez, una excelente persona, lastima que partió

Online Jim Allen

  • Administrator
  • Member
  • Posts: 22,193
  • Threads: @jim16309
    • Social Media: Threads
Re: Duda, debería tomar PreP en mi caso o realizar prueba de VIH?
« Reply #4 on: October 17, 2021, 07:04:09 am »
Consideras que no es necesario tomar medicamentos preventivos para el VIH? Ni hacerme la.prueba?

estas preocupando innecesario, adelante con su vida.
« Last Edit: October 17, 2021, 07:11:00 am by Jim Allen »
HIV 101 - Everything you need to know
HIV 101
Read more about Testing here:
HIV Testing
Read about Treatment-as-Prevention (TasP) here:
HIV TasP
You can read about HIV prevention here:
HIV prevention
Read about PEP and PrEP here
PEP and PrEP

My Instagram
Threads

Offline Wilfred

  • Standard
  • Member
  • Posts: 15
Re: Duda, debería tomar PreP en mi caso o realizar prueba de VIH?
« Reply #5 on: October 17, 2021, 07:05:02 am »
También recalco que no note deslizamiento en el condón, en todo momento el glande estaba siendo protegido

Online Jim Allen

  • Administrator
  • Member
  • Posts: 22,193
  • Threads: @jim16309
    • Social Media: Threads
Re: Duda, debería tomar PreP en mi caso o realizar prueba de VIH?
« Reply #6 on: October 17, 2021, 07:07:47 am »
Estas preocupando innecesario

No tuviste ningún riesgo de VIH, a menos que hayas tenido otros encuentros sexuales que no hayas mencionado aquí.

Adelante con su vida.

HIV 101 - Everything you need to know
HIV 101
Read more about Testing here:
HIV Testing
Read about Treatment-as-Prevention (TasP) here:
HIV TasP
You can read about HIV prevention here:
HIV prevention
Read about PEP and PrEP here
PEP and PrEP

My Instagram
Threads

Offline Wilfred

  • Standard
  • Member
  • Posts: 15
Re: Duda, debería tomar PreP en mi caso o realizar prueba de VIH?
« Reply #7 on: October 17, 2021, 07:20:14 am »
Ha sido el único en el que no sabía el status de la persona pero utilice condón por su puesto, de todos modos me gustaría hacerme la prueba en 6 semanas para mí paz mental, y le mando un fuerte abrazo amigo

Online Jim Allen

  • Administrator
  • Member
  • Posts: 22,193
  • Threads: @jim16309
    • Social Media: Threads
Re: Duda, debería tomar PreP en mi caso o realizar prueba de VIH?
« Reply #8 on: October 17, 2021, 07:28:32 am »
Su problema es emocional no VIH.

No vamos a continuar una ronda de dudas y preguntas contigo.Adelante con su vida.
HIV 101 - Everything you need to know
HIV 101
Read more about Testing here:
HIV Testing
Read about Treatment-as-Prevention (TasP) here:
HIV TasP
You can read about HIV prevention here:
HIV prevention
Read about PEP and PrEP here
PEP and PrEP

My Instagram
Threads

Offline Wilfred

  • Standard
  • Member
  • Posts: 15
Re: Duda, debería tomar PreP en mi caso o realizar prueba de VIH?
« Reply #9 on: October 18, 2021, 01:42:52 pm »
Hola qué tal, es cierto lo que dice es más emocional que real, solo que me gustaría saber, en mi caso no es necesario que me haga la prueba de VIH a pesar de que tuve relaciones sexuales usando condón con una persona desconocida?

Online Jim Allen

  • Administrator
  • Member
  • Posts: 22,193
  • Threads: @jim16309
    • Social Media: Threads
Re: Duda, debería tomar PreP en mi caso o realizar prueba de VIH?
« Reply #10 on: October 18, 2021, 02:45:26 pm »
No, así que no veo razón para realizar el test, a menos que hayas tenido otros encuentros sexuales que no hayas mencionado aquí

Relájate, adelante con su vida.

Quote
es cierto lo que dice es más emocional que real

Si, su problema es emocional no VIH.
HIV 101 - Everything you need to know
HIV 101
Read more about Testing here:
HIV Testing
Read about Treatment-as-Prevention (TasP) here:
HIV TasP
You can read about HIV prevention here:
HIV prevention
Read about PEP and PrEP here
PEP and PrEP

My Instagram
Threads

Offline Wilfred

  • Standard
  • Member
  • Posts: 15
Re: Duda, debería tomar PreP en mi caso o realizar prueba de VIH?
« Reply #11 on: October 20, 2021, 07:05:00 pm »
Buenas tardes amigo, ya no pretendo seguir con más dudas, porque entiendo los bloqueos aquí, está es la última, espero tu respuesta:
Si de casualidad tuviera ronchas o una ETS en el tronco del pene y este tuviera un ligero contacto con la vagina internamente existe algún riesgo de contagio? En mi caso tengo burbujas o granitos en la parte baja del tronco del pene, por la zona donde el condón no cubre, esa era mi duda

Online Jim Allen

  • Administrator
  • Member
  • Posts: 22,193
  • Threads: @jim16309
    • Social Media: Threads
Re: Duda, debería tomar PreP en mi caso o realizar prueba de VIH?
« Reply #12 on: October 21, 2021, 05:43:33 am »
No y si continuas volviendo con mas dudas sobre la misma situación vas a ver su acceso aquí bloqueado!

Adelante con su vida y como eres sexualmente activo, hágase la prueba para detectar el VIH y las ITS por lo menos una vez al año.

HIV 101 - Everything you need to know
HIV 101
Read more about Testing here:
HIV Testing
Read about Treatment-as-Prevention (TasP) here:
HIV TasP
You can read about HIV prevention here:
HIV prevention
Read about PEP and PrEP here
PEP and PrEP

My Instagram
Threads

Offline Wilfred

  • Standard
  • Member
  • Posts: 15
Re: Duda, debería tomar PreP en mi caso o realizar prueba de VIH?
« Reply #13 on: October 21, 2021, 10:06:28 am »
Todo claro amigo, te agradezco la ayuda que brindas a todos nosotros, confío plenamente en tus palabras, te mando un fuerte abrazo por la asesoría!

Offline Wilfred

  • Standard
  • Member
  • Posts: 15
Re: Duda, debería tomar PreP en mi caso o realizar prueba de VIH?
« Reply #14 on: October 21, 2021, 04:46:10 pm »
Seré lo más honesto posible, espero y vean mi comentario, especialmente las personas que están como yo, atormentandose con dudas sin sentido a pesar de que utilizaron condón y no sé rompió, he decidido dejar definitivamente de buscar información sin sentido acerca del VIH, tambien he decidido no hacerme la prueba del VIH en 6 semanas y seguir su consejo Jim, seguir adelante con mi vida, que la verdadera batalla de muchos no es con el VIH, si no con nuestras emociones y la culpa. Espero y los demás vean este comentario y reflexionen que su problema no es el VIH, es la culpa (Claro, siempre y cuando su caso no sea el de un condón roto o un condón deslizado), de nuevo, reitero mi agradecimiento con usted, seguiré adelante con mi vida que ya comprendí que el VIH no es mi problema, saludos

Offline Wilfred

  • Standard
  • Member
  • Posts: 15
Re: Duda, debería tomar PreP en mi caso o realizar prueba de VIH?
« Reply #15 on: October 24, 2021, 06:24:58 pm »
Hi Jim, I have a question
Please I hope you can answer it, I need to be a little less ignorant.
I have seen in this forum and elsewhere stories of people who got infected using a condom and did not notice any breakage, tell me is it possible to get HIV even if you use a condom perfectly? ??? I look forward to your answer as honest as possible please.

Offline Wilfred

  • Standard
  • Member
  • Posts: 15
Re: Duda, debería tomar PreP en mi caso o realizar prueba de VIH?
« Reply #16 on: October 24, 2021, 08:33:32 pm »
Lamento la insistencia, pero la desesperación me lleva a consultar mis dudas, por favor espero tu respuesta amigo, se que eres un experto en la materia, es probable contagiarse de VIH a pesar de usar un condon? Por favor, espero respuesta, yo lo utilice pero tengo dudas que me carcomen la mente.

Online Jim Allen

  • Administrator
  • Member
  • Posts: 22,193
  • Threads: @jim16309
    • Social Media: Threads
Re: Duda, debería tomar PreP en mi caso o realizar prueba de VIH?
« Reply #17 on: October 24, 2021, 09:02:10 pm »
No, el VIH no puede transmitirse a través de un condón intacto.

Adelante con su vida y como eres sexualmente activo, hágase la prueba para detectar el VIH y las ITS por lo menos una vez al año.

HIV can't transmit through an intact latex or polyurethane condom. If a condom fails during the act of intercourse, it's obvious. There is no reason to stress or test outside of the standard routine as long as this obvious issue during intercourse does not happen.

So unless you have had real HIV risks not mentioned here, move on with your life.

Quote
stories of people

Una historia anecdótica es simplemente eso, no son hechos contrastados.
Hay muchas razones por las cuales alguien no admitiría una exposición real o riesgo sin darse cuenta o sin aceptar la realidad.

Además, haber sido recientemente diagnosticado es un periodo suficientemente difícil por si solo; para algunos es momento de luchar contra el miedo del stigma de VIH, el estigma social u otras cosas como la sexualidad, religión, familia, etc. Está  bien tener una historia pero no lo convierte en un hecho contrastado, así que mejor no tomar historias individuales y convertirlas en la norma general.

I have heard plenty of stories, we all have from time to time, and if you have been reading stories online and mistaking them to be facts, no wonder you can't move on with your life. I've done this for a while and have had people claim to have acquired HIV after contact with aliens from outer-space, toilet seats, door handles, handshakes, eating food and drink ect

It's okay I understand they need a story for themselves, it's the old good AIDS vs bad AIDS thinking, but thankfully these stories are just stories, not facts and, there are many reasons why someone would rather not admit to exposure or simply incorrectly dismiss a real risk without realizing it, including inconsistent & incorrect condom usage *

Factoring into stories is that being newly diagnosed is difficult enough time on its own. For some, it's a time of struggling with a deep fear of HIV stigma, social judgment, legal concerns, self-stigma and things like sexuality or facing one's sexual orientation, religion, family, etc.

Quote
No y si continuas volviendo con mas dudas sobre la misma situación vas a ver su acceso aquí bloqueado!

Su acceso aqui bloqueado por 28 dias



*

http://ec.europa.eu/research/press/2003/pr2010-hiv-en.html
Male condoms have an efficacy close to 100% when used appropriately.

https://www.who.int/hiv/mediacentre/news/condoms-joint-positionpaper/en/

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1016/S0968-8080(04)24151-9

Stories:

2018
https://doi.org/10.1016/j.eclinm.2018.08.001

STI Risk Perception in the British Population and How It Relates to Sexual Behaviour and STI Healthcare Use: Findings From a Cross-sectional Survey (Natsal-3)

We have identified falsely optimistic views of personal STI risk among a substantial proportion of those at risk of STIs in the British population, which could have a negative impact on efforts to promote safe sex and STI testing, and the control of STIs.

Among those classed as having ‘unsafe sex’ in the past year (comprising approximately 1 in 5 sexually-active 16–44-year-olds), 39.2% of men and 51.0% of women rated themselves as not at all at risk of STIs

2018
https://www.thelancet.com/journals/lanhiv/article/PIIS2352-3018(18)30062-6/fulltext

Non-disclosed men who have sex with men in UK HIV transmission networks: phylogenetic analysis of surveillance data

Jim: In short they analysed the genetic code of the virus from HIV-positive people and came to the conclusion that some of the self-reported heterosexual mens HIV was more than likely actually non-disclosed MSM.

2018
http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0032885517753163

Underreporting in HIV-Related High-Risk Behaviors: Comparing the Results of Multiple Data Collection Methods in a Behavioral Survey of Prisoners in Iran

Participants reported more sexual contact in prison for their friends than they did for themselves. In men, NSU provided lower estimates than direct questioning, whereas in women NSU estimates were higher. Different data collection methods provide different estimates and collectively offer a more comprehensive picture of HIV-related risk behaviors in prisons.

2018
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5268760/

Socially desirability response bias and other factors that may influence self-reports of substance use and HIV risk behaviors: A qualitative study of drug users in Vietnam

The accuracy of self-report data may be marred by a range of cognitive and motivational biases, including social desirability response bias

2018
http://emj.bmj.com/content/35/1/46
Self-perceived risk of STIs in a population-based study of Scandinavian women

Subjective perception of risk for STI was associated with women’s current risk-taking behaviours, indicating women generally are able to assess their risks for STIs. However, a considerable proportion of women with multiple new partners in the last 6 months and no condom use still considered themselves at no/low risk for STI.

2018
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/09540121.2017.1384787

Social desirability bias and underreporting of HIV risk behaviors are significant challenges to the accurate evaluation of HIV prevention programs for orphans and vulnerable children (OVC) in sub-Saharan Africa

2017
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28509997

Social Desirability Bias and Prevalence of Sexual HIV Risk Behaviors Among People Who Use Drugs in Baltimore, Maryland: Implications for Identifying Individuals Prone to Underreporting Sexual Risk Behaviors.

2017 --In regards to STI's
https://journals.lww.com/stdjournal/toc/2017/07000
Sexually Transmitted Diseases: July 2017 - Volume 44 - Issue 7 - p 390–392

Is Patient-Reported Exposure a Reliable Indicator for Anogenital Gonorrhea and Chlamydia Screening in Young Black Men Who Have Sex With Men?

Among 485 young black men who have sex with men recruited in Jackson, MS, 90-day anal sexual exposure significantly predicted rectal infection, but 19.4% of rectal infections would have been missed among men denying receptive anal sex. Reports of consistent condom use were associated with lower infection rates only in men reporting insertive anal sex.

2016
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0010782416305418
Could misreporting of condom use explain the observed association between injectable hormonal contraceptives and HIV acquisition risk?

Jim - Not a conclusive or in depth study but under the study participants it did find: 9 out of every 20 sex acts reported with condoms are actually unprotected

2013

Rollins School of Public Health, Emory University, and the Kensington Research Institute, Silver Spring, MD 20910, USA https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14655794

"At risk" women who think that they have no chance of getting HIV: self-assessed perceived risks.

more than one-half of the "no perceived risk of HIV" sample had engaged in at least one risky practice during the preceding year and more than one-quarter had engaged in at least two such behaviors


2009
The Validity of Teens’ and Young Adults’ Self-reported Condom Use
https://jamanetwork.com/journals/jamapediatrics/articlepdf/380711/poa80067_61_64.pdf

A significant degree of discordance between self-reports of consistent condom use and YcPCR positivity was observed. Several rival explanations for the observed discordance exist, including (1) teens and young adults inaccurately reported condom use; (2) teens and young adults used condoms consistently but
used them incorrectly, resulting in user error; and (3) teens and young adults responded with socially desirable answers

BMC Public Health 2007
https://bmcpublichealth.biomedcentral.com/articles/10.1186/1471-2458-7-60

Analyses of data from the Demographic and Health Surveys, Sexual Behaviour Surveys and from other countries show a similar pattern indicating under-reporting
It is probable that as HIV campaigns encouraging delayed sexual debut and abstinence before marriage reach the population, people will report behaviour
assumed to be more socially desirable.

there are some signs of differential reporting bias in our study. We found that controlling for less risky sexual behaviour substantially reduced the association between HIV and survey time among urban men, but less so among women; this may suggest that self-reports from men about sexual behaviour are more reliable. Studies suggest that respondents, especially women, tend to under-report the number of lifetime sexual partners . Therefore, analyses of associations with, and changes in, self-reported sexual behaviour should be interpreted with caution.

2010
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2957626/

Self-presentation bias (wishing to be viewed in a positive light) may result in patients underreporting behaviors they perceive to be stigmatizing

Approximately a third of the men in the sample reported that they did not disclose all of their risk behaviors to the HIV counselor during the face-to-face risk assessment. These results echo similar studies of risk disclosure to medical providers
HIV 101 - Everything you need to know
HIV 101
Read more about Testing here:
HIV Testing
Read about Treatment-as-Prevention (TasP) here:
HIV TasP
You can read about HIV prevention here:
HIV prevention
Read about PEP and PrEP here
PEP and PrEP

My Instagram
Threads

Offline Wilfred

  • Standard
  • Member
  • Posts: 15
Re: Duda, debería tomar PreP en mi caso o realizar prueba de VIH?
« Reply #18 on: November 27, 2021, 12:05:33 am »
Buenas noches JIM, saludos amigo.
Solamente contestaba para decirte que después de 6 semanas me hice la prueba de VIH de 4ta generación dando como resultado negativo, dejo este último mensaje para que futuros visitantes vean mi caso y espero les sirva mi experiencia en algo a ellos, por mi parte es mi último comentario en este foro sin antes agradecerte a ti y a los demás moderadores que amablemente nos ayudan a lidiar con estos problemas, de igual manera estaré eternamente agradecido con el señor Andy Velez.
Saludos amigo, feliz inicio de año para todos.

 


Condiciones para los socios
 

© 2024 Smart + Strong. All Rights Reserved.   terms of use and your privacy
Smart + Strong® is a registered trademark of CDM Publishing, LLC.